Gaziantep Üniversitesi

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ

English
 
ANA SAYFA
TÜKETİCİ HAFTASINDA TÜKETİCİ SEMİNERİ DÜZENLEDİK
28 Mart 2016 16:15:12
ISLAHİYE MESLEK YÜKSEKOKULU - UZM. BİLAL ERDOĞAN

Yüksekokulumuz 2015-2016 Akademik yılı Toplumsal Duyarlılık Projeleri Dersi kapsamında personel ve öğrencilere yönelik olarak Tüketici Semineri düzenlendi. İslahiye Meslek Yüksekokulu konferans salonunda düzenlenen konferansa Yüksekokul Müdürü Yrd. Doç Dr. H. Ahmet Deveci, Müdür Yardımcıları Y. Doç. Dr. Gökhan Nur, Öğ. Gör. H. İbrahim Korkmaz, akademik ve idari personellerinin yanı sıra Yüksekokul öğrencileri katıldı. 15-21 Mart Tüketici haftası nedeniyle öğrencilerde tüketici bilincinin geliştirilmesi amacıyla Toplumsal Duyarlılık Projeleri kapsamında düzenlenen seminerde Proje koordinatörü Uzm. Bilal Erdoğan konuşmacı olarak katılımcılara güzel bilgiler verdi. Uzm.Bilal Erdoğan Seminerde Tüketici Kanunu ve tüketici hakem heyetlerine başvuru şekli ile bilinçli alışverişte temel ilkeler ve tüketicinin bilmesi gereken konuları ayrıntılı bir şekilde anlattı. Proje Koordinatörü Uzm. Bilal Erdoğan seminerde yaptığı konuşmada, “Tüketicilerin bilmesi gereken en önemli konu satın aldıkları ürünlerin fatura, fiş veya garanti belgelerini almaları, sözleşmeyi imzalamadan mutlaka okumalı ve bir nüshasını almalı. Kapıdan satışlarda, sözleşmeye tarihi bizzat kendisi yazmalı ve cayma belgesini almalı. Marketlerden satın aldıkları ürünlerin özellikle son kullanma tarihine, TSE belgesine dikkat etmeli; alışverişe çıkmadan mutlaka liste yapmalı ve alınacak ürün hakkında piyasa araştırması yapılmalı. Şikayetlerde 175 Tüketici Danışma Hattı'nı ve yanıltıcı reklamlarda 178 Reklam Şikayet Hattı'nı aramalı ve özellikle medeni cesaret göstererek tüketici hakkını aramalı." diye konuştu. Piyasadan alınan tüm sanayi mallarının 2 yıl garanti olduğuna, alınan ürünün Türkçe kılavuzunun istenilmesi gerektiğine vurgu yapan Erdoğan, şöyle devam etti: "Örneğin saatçiden su geçirmez diyerek satın alınan bir saat 6 ay sonra su geçirip bozulursa saatçi yeni bir saat vermek zorundadır. Saatçi saat vermiyorsa o zaman tüketici sorunları hakem heyetine başvurulması halinde sorun çözülecektir. Sonuç olarak tüketici, haklarını öğrenmişse hiçbir zaman aldanmaz ve zarar etmez. Bu nedenle tüketicilere önerim tüketici haklarını öğrensinler. Diyerek son olarak şunları vurguladı; Tüketicinin tüketici haklarını iyi öğrenmeleri durumunda hiçbir zaman aldanmayacağını ve zarar etmeyeceğini, bu nedenle tüketicilere önerim tüketici haklarını iyi öğrensinler." dedi. Programın başında konuşan İslahiye Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç Dr. H. Ahmet Deveci tüketici haklarının, günümüzde çok önemli bir yere sahip olduğunu ve her bireyin tüketici haklarını bilmesi gerektiğini söyleyerek Bilal Erdoğan'a seminerden ötürü teşekkür ederek Teşekkür Belgesi takdim etti. Seminere katılan Lojistik öğrencisi Abdullah DAĞBAKAN duygu ve düşüncelerini şöyle dile getirdi. “Böyle bir seminere ilk defa katılıyorum. Bilal hocamıza çok teşekkür ediyorum. Tüketici hakkımın ne olduğunu öğrendim, bundan sonra daha dikkatli alışveriş yapacağım” dedi.

Resimler

Tasarım ~GAÜN Bilgi İşlem WebGrubu